Matematika na všetkých technických univerzitách vystupuje v úlohe jazyka pre odborné predmety. Správne porozumenie matematickým pojmom, objektom a postupom zvyšuje schopnosť študentov formulovať, riešiť aj úspešne vyriešiť inžinierske problémy.
V súčasnej dobe na vysokých školách študuje pomerne heterogénna skupina študentov z hľadiska ich východiskových matematických vedomostí, schopností a zručností, čo si vyžaduje potrebu zmeny prístupu k výučbe matematiky ako predmetu prírodovedného základu vysokoškolského štúdia.
Ďalším dôležitým faktorom je významná spoločenská zmena, ktorá predstavuje prudký rozvoj informačných technológií a ich začlenenie do všetkých oblastí ľudskej činnosti, čo vplýva aj na proces vzdelávania. Dnes už nie je možné z tejto všestrannej implementácie vytrhnúť proces vzdelávania na vysokých školách.
Obmedzenia súvisiace s pandémiou COVID-19 spôsobili prudký rozvoj aj v oblasti vzdelávania, čím sa vytvoril značný priestor a príležitosť pre nový spôsob realizácie a riadenia edukačného procesu na báze metódy, ktorá sa dá označiť ako "hybrid learning".
Preto je predkladaný projekt zameraný na komplexnú inováciu a modernizáciu vyučovacieho procesu v predmetoch s matematickým obsahom na dvoch najväčších technických univerzitách na Slovensku. Medzi zásadné inovácie patrí automatizácia procesu samovzdelávania sa študentov v domácom prostredí a zmena prístupu k riadeniu "face-to-face" výučby s využitím rámca SCRUM. Okrem modernizácie a zvýšenia atraktivity samotných elektronických výučbových materiálov (textových, multimediálnych, softvérových, atď.), bude vo výraznej miere zapojený do procesu aj "AI-asistent" v troch rôznych úlohách, čo vytvára bohatý priestor pre rozsiahly didaktický výskum vrátane skúmania a zaznamenávania dopadov implementovaných inovácií.